söndag 9 augusti 2009

Ny dag och nya tag. :P

Ja idag kan man ju sägat att karln är slut allt... Han ligger fortfarande och sover. Snarkar gör oxå. Tihi.. :P Änglis sitter å leker med vovven och jag sitter här och surfar runt lite på datan. :) Ovanligt va??? Hahaha.. Idag ska vi förbi barnenshus och toyearus eller hur det nu stavas. :) Ska kolla på lära-gå-bilar se vad man kan hitta till dotra. :) Hon ska få en i födelsedagspresent av oss och sin farmor sen köper man givetvis nå mer till henne. Massa presenter kommer det bli med all sannolikhet. Bortskämd AB hahaha ne då hon är faktiskt inte så bortskämd om man bortser från min far och farmor då givetvis. Får se vad hon får av dom föresten. Farmor hade vart i värmland så ska över till henne och hämta lite kläder hon köpt till Änglis men ska vänta på att min far kommer hem från Turkiet först utifall att han hade något sa farmor... Med andra ord har han det.. Hmmm jaja men hur som helst åter till kalaset som håller på att planeras. Jo vi ska hyra lokal. Då man bor i en 2:a på 55 kvm kan man inte ha 22 personer här på kalas på en gång och jag BLÅVÄGRAR dela upp kalaset. Det är faktiskt hennes första kalas så. Och dom är osams med några ni vet vilka ni är.. Ni kan ju hålla masken för min dotters skull det är ändå hennes födelsedag. När jag kontaktar er får jag hoppas ni kommer iaf för annars är ni verkligen omogna. Då kommer jag säga exakt vad jag tycker och tänker så får personerna i fråga bli bäst sura dom vill men min dotter förtjänar att få fira sin första födelsedag utan en massa tjafs mellan släkten... Så är det bara att bita ihop eller inte existera i vårt liv mera. Bara avgöra. Nej men nu var vi där igen med att komma in på andra banor. *SUCK* Jo vi skulle som sagt var hyra en lokal här i närheten sen så idag så ska vi till brynolfbagare och fixa med tårtorna. Min karl sa det ALDRIG att du hinner baka 2 sorters kakor,bullar,mockarutor,muffins och kladdmuffins sen på det 3 tårtor från grund och botten sen dessutom dekorera lokalen innan kalaset. Duka o.s.v. Då fick man en tankeställare att nej det gör jag verkligen inte! Så därför får det bli att vi kostar på att beställa tårtorna. 1 swarchwald 15 bitar, 1 prinsesstårta (Med bild på dotra) 15 bitars och en liten prinsesstårta 6 bitars. Så det verkligen räcker hellre att det blir över lite än att det inte räcker. Hahaha.. Sen efter allt farande ska iaf till svärmor. :) det skrev jag ju i förra inlägget så ni vet redan allt. :P Tror nog jag ska korta av här och ta en cigg sen så ska jag börja med en inköpslista på allt som ska inhandlas och fixas innan kalaset. Dessutom innan det ska vi ju till grönan den 29:e augusti skojjsigt. Ser verkligen framemot det. :D
Ha en bra fortsatt trrevlig dag. Kramen på er<3<3<3

1 kommentar:

Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid sa...

Min första lägenhet var på 55 kvadrat... och jag minns när jag hade en fest där... 65 pers var vi som mest... det var trångt och varmt:.)) Så jag förstår att du vill boka lokal! Dessutom är det skönt att ha en lokal då risken minskar för att något går sönder eller så:.))

Tack för din kommentar också -jag förstår dig helt och hållet. Jag kan inte begripa hur förlossningsläkaren kunde resonera så.